Folksam

        

       

                                       

                                       Nu är dom försäkrade dom små liven.

46 kr per månad och katt, dvs 230 kr per månad. Det är det värt. Försäkringsbelopp 40 000 kr (det högre, som gäller vård o behandling, medicin och rehabilitering). 
Fick lite rabatt pga villa/hemförsäkring i samma bolag. Äntligen gjort! Hur länge har jag inte tänkt på att göra det....
Det är bara Musse som är vaccinerad. Så nu blir det att ränna hos veterinär resten av året - sterilisera, vaccinera och märka. Ny transportbox är inköpt. 

Och hur gick det med gårdagens uppgifter? 

Däcken är inte bytta för jag var på Hoppet till efter kl 17. Men det var tur, för det var nånting med bultarna - olika för sommar- och vinterhjulen (???). Så jag gör ett nytt försök idag.

Hann inte heller betala ramarna men ringde och talade om att jag är på gång. Deras kortmaskin fungerar fortfarande inte.

Men mobiltelefonen har jag lämnat in! Just den modell som jag har är extra krånglig, säjer dom. Garantin gäller till den 28 maj 2010.
Nästa gång blir det en Nokia för ca 900 kr, enkel. Den modellen hade jag på Stenbacken. Går att fälla ihop. Robust.

Kallt om nätterna nu. Eldar i kaminen från morgonen. Svarten är här och äter. Det går att stryka honom över ryggen och ta i honom med båda händerna (men han blänger). Jag lyfte på svansen för att se om han verkligen är kastrerad. Ja kanske.... Musse springer under hakan på honom när han ska in. Musse och Strimma har minst problem med honom. 


       

Kommentarer
Postat av: Bodil

Ja, värt varje krona, att ha sina katter försäkrade..

2009-10-14 @ 15:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0