Frostigt

Kallt om nätterna, kaminen glöder när jag somnar. Börjar kännas lite obehagligt att Svarten är ute om nätterna, utan värme. Eller har han nåt bra ställe på lut, där han håller till när det är kallt? Till helgen kommer Anna från Borg för att se om det är Trasan.

Frostigt på morgonsidan, tog med kameran ut. 

      

Nu kom Svarten till slut, har inte sett honom på hela dagen. Han fick ett fat med burkmat, torrbönor och äggula samt varm kaffegrädde/vatten. Öppnade för att se om han ville gå in (han var blöt och det är kallt) men det ville han inte. Nu blir han mätt till natten i alla fall.

Ja natt är det ju redan....jag som ska vara i stan kl 8.30 imorgon! 
Ska även "banka" pengar från Hoppet, jag och Carina som bokför har räknat hela kvällen (jo det blev lite). Synd att vi har stora skulder....

       

Eldningssäsongen har verkligen börjat. Ser inte Segos rök lite för mörk ut? Fuktig ved alternativt snåldrag? 

     
       

       


Fin bild på Tiger, tycker jag, vaksam med tjock svans (som inte syns på just den här bilden). Tänkte beskära fotot men det gick ju inte....vinterjobb att lära sig sånt. 

       


       
                                                       Strimma Lovisa


       

                                       Frostbitna oxelbär. Men ikväll regnar det. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0