Ida i luva



                                  Så här ser hon ut för jämnan nu

Kanske jätteskönt med jacka som man kan gömma sig i? Finns det såna för tanter också?? Heter det luvjacka?
Men i helgen hade hon en svart (tomte)luva från Dollarstore. Snygg! 

På Hoppet var det adoptionsdag igår.
Allt gick bra, men lite trångt när man inte kan vara utomhus. Istället hade vi blomma och värmeljus och plommon på bordet. Fika och informationsmaterial. Amanda (kanske Svartens/Trasans lilla matte) är nu fadder åt Robyn
Foton från adoptionsdagen kommer senare. Jag gjorde en intervju med paret som köpte kattungen Bruno, kanske blir till ett litet reportage i kommande bladet "0270". 

Kaminen är lagad och det brinner fint och blir varmt!
Fotograferade trasigheten, bild kommer (jag har dåligt med tid att fixa med alla foton - lägger över på USB och det tar tid). 

Snart är det vinter
Men först ska veden in och fallfrukten (äpplena) sopas ihop och allt annat. Undrar vem eller vilka som vill ha äpplen. Ska ringa till Gabriella som har jordkällare. Hon vill ha Åkerö men det finns bara ca tre såna äpplen i år. 

Vi ses snart igen. 
Bara jag får samla ihop mig och göra lite saker först. Ska till Ljusdal imorgon, hoppas det inte blir halt för jag har inte ordnat med vinterdäcken än. Hmmm, ABSen börjar visst krångla, lampan lyser och det surrar från systemet. Måste kolla upp det. 
Med bilar är det så här - först fixar man det ena, sen dyker det andra upp. Men skönt är det att kunna sätta sig i den och bara köra iväg, särskilt nu när den är REN. Moppe är billigare men inte så bekvämt..... 





                                   Ida utan luva men fin i håret.....

                                Fotona kommer från Mats (pappan)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Guud va fin hon var på den undre bilden. Är det Mats/Ylva som har tagit bilden? (Jag norpade den direkt och har den nu som skrivbordsunderlägg.)//Stolt mor

2009-10-05 @ 12:05:50
URL: http://pusspipan.bloggsida.se
Postat av: Lillemor

Fotot är nog taget på skolavslutningen. Mats eller Ylva tog bilden. Jo du, där visar hon upp hur hon också kan se ut! Ska nog ramas in och sättas på väggen här. Julklapp till dig?

2009-10-05 @ 12:16:08
Postat av: Lillemor

Nu har jag skrivit in varifrån fotona kommer. Det ska man göra, just det.

2009-10-05 @ 14:05:05
Postat av: Alexandra

Både min och Fredriks mamma vill ha äpplen vet jag i alla fall, även jag till paj. Nu har jag lagt ut alla bilder som jag nämde i messet igår. Skapligt klipp!

2009-10-05 @ 19:29:02
URL: http://lundgrenalexandra.blogg.se/
Postat av: Farmor

Kanske plockardag på söndag? Vi hörs om det! Jag måste göra iordning plockaren med långt skaft först.

2009-10-06 @ 00:14:35
Postat av: Camilla

Skulle bli jätteglad om jag fick den som julklapp. (Jag norpade bilderna o la dem på min blogg med o gjorde en liten improviserad omröstning av det)

2009-10-09 @ 00:19:03
URL: http://pusspipan.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0