Va trött man blir....

       
                                    ....man somnar mitt bland tvätten.

Nu är det tredje gången tidningen skriver om Stenbacken och talar om att det var rent kaos efter den tidigare styrelsen, och mitt namn med förstås.

Det framstår som om först verksamhetsledaren och sen interimstyrelsen verkligen tagit tag i saker. Ja det hoppas jag att dom har gjort och att dom gör. Det är bara det att dom verkställer det som jag skrev i åtgärdsplanen och som den styrelsen antog och sedan årsmötet. Måste ha varit en j-igt bra åtgärdsplan!

Och LITE trevligt skulle det vara om den saken framkom nånstans i artiklarna. Om nån av dom som framträder kunde tala om att det som pågår redan påbörjats av den styrelse där jag var ordförande. Men då verkar det ju inte lika häftigt - för dom.

Idag gick det lite för långt med talet om kaos. I min plan ingick att ta bort fem anställda, hyror in mm. Processen var påbörjad långt före årsmötet. Därför blev det ETT JÄVLA BRÅK. Anställda som sprang iväg till fack och arbetsmiljöverk - och där fick dom rätt trots att dom inte gjorde många knop, snarast arbetsvägrade och annat småskumt. Jag som är socialdemokrat (ännu) fick en lektion i hur det OCKSÅ kan bli med den starka lagstiftningen på arbetsmarknaden. 

Jag ska inte skriva nånting om boende på Stenbacken utom att det inte alltid rör sig om god vilja och lojalitet där. Stor variation. 

Och nu en annan ideell förening.....

Och på tal om det så ska jag strax titta på Taxi Driver, en av mina absoluta favoritfilmer. Den är ju fruktansvärt våldsam men det är ett våld som jag fattar. Robert de Niro är magnifik där! (Heter han Robert?)

                         
                                                           Ölandstok, faktiskt.

Hemskt väder, jag stängde in Svarten i hallen när han skulle äta. Det gillade han inte, blev väldigt orolig. Varma kaffegrädden åt han inne men sen var jag tvungen att släppa ut honom. 

                                                                   GODNATT



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0