Djurens dag på söndag

Här är det Djurens dag varenda dag.....men på söndag är det allmän Djurens dag och då har Hoppet öppet hus igen, kl 11-16. Så imorgon har vi möte för att förbereda. Jag har skickat efter material från Djurskyddet Sverige. Och det blir väl att baka bullar igen (några till Alex också). Kanske nån kan baka kakor också.





Min Hoppetkatt Musse är verkligen duktig. Han har varit ute idag igen. Kommer när man ropar. Skuttar runt som en tok, svansen tjock. Det har blåst idag också, då blir det extra spännande för en liten katt. 
Han var ute en stund ikväll också. Kom efter en stund när jag ropade, då fick jag bära honom ända in. 
 




             Om man skulle sätta några tassavtryck på mattes kärra....?




                                   Spiskroken är gärna med och leker




                                               Med helljuset påslaget




Musse fattar inte vart man tar vägen när man klättrar upp i träden. Letar nedanför. Vilken barnrumpa, haha!




                          Sista plommonen på det nya Viktoriaträdet



men här hamnade fokus på bladen.........


Nu börjar hösten att äta på blommorna. Svinkallt har det varit idag. Isvindar.



                         Imorgon börjar reparation av kaminen. Tur det. 



                 


Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag kan hjälpa till på söndag om det behövs, men som Du säkert redan vet är jag billös så isf behöver jag lift.//Millan

2009-09-30 @ 13:01:46
URL: http://pusspipan.bloggsida.se
Postat av: Lillemor

Jag kan hämta dig (o Ida?) när det passar, kanske vid 13-tiden? Vi stänger butiken kl 16. Svårt att säja om det blir lite eller mycket folk. Skitväder blir det i alla fall.

2009-09-30 @ 23:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0