Esso af Rockwool

Får jag presentera Esso, den lille hittekatten som bodde i isolering utåt Vågbro. Förtvivlade människor ringde till Hoppet och jag blev den som fick hämta honom. Han hade ropat så att han blev hittad och nu jamade han högt igen. Väl i bilen i mörkret var han tyst hela vägen, jag hade högsta värmen på. Hämtade nappflaska och mjölkersättning hos Lena. På den vägen är det. Det har nu gått två dygn och han bor på övervåningen.

                                        Esso - en tiger i tanken




På väg hem funderade jag på namn åt honom och Esso dök upp - bara så där. Sen har jag förstått att det har med Essos slogan att göra - "en tiger i tanken". Nånting sånt. För han är en liten tuffing, det märktes på en gång. Men man vet aldrig hur det ska gå med så små....

Igår var han till veterinären. Ser bra ut, sa hon. Det är en hane. Cirka 5 veckor gammal. 


                                             Jag är pytteliten jag!




Det är jag som är kattmamman. Så jag matar, värmer, masserar magen och ser till att han kissar - och bajsar!
Han har ätit lite burkmat (för kattbarn) då och då, så jag började oroa mig för förstoppning. Men idag när han skulle kissa, trodde jag, stånkade han fram en lång korv! I min hand. Ja han är så gullig så. 
Man måste nämligen stryka där bak som om det vore kattmammans tunga. 

Nu har han fått en liten sandlåda. I den har han kissat. Otroligt.





                                           Nej nu skiter jag i det här....




                                  Kul att kuta runt och undersöka allt




                                      Mmmmm gott, näst godast efter lälla





Inte nog med det, gott folk, Musse har varit ut idag! Vi passade på när Svarten just hade ätit ett skrovmål, då håller han sig borta. 


                       Va ÄR det här...? Är det hit alla katter försvinner? 






Mer om det imorgon. Nu är det nattpass med Esso. Nu när jag värmt upp rummet ordentligt så är han lugn även när han är ensam - om han är mätt. Han går själv in i transportboxen och lägger sig så där ligger han när jag kommer upp. Men jag lämnar honom inte nån längre stund. Otroligt så begåvade dom är fastän dom är så SMÅ! Kan allting. Han leker till och med ibland, och anfaller mig. Han är liten och lätt som en fjäder. 
På nätterna sover vi tillsammans där uppe, och ibland sover vi på dagarna också (skönt).
Han får inte träffa dom andra katterna. 


                           

Nu är Golfen äntligen inlämnad för rengöring och lackbehandling. Skulle vara där kl 8 men sov över (kattmamman var trött!) så jag kom halv 9. Det gick bra det också. Utan bil i två dagar. Sen ska jag sätta på klädseln som jag köpte för flera år sen. Byta framruta så småningom. Nya vinterdäck i år. 

                                                                        Godnatt!



 

Kommentarer
Postat av: Ulf

Grattis Lillemor ! Nu får du en ny bil men var försiktig när du transporterar katter i den. Hälsn Ulf

2009-09-24 @ 15:10:31
Postat av: Lillemor

Spännande, hämtar den imorgon. Måste vänta några veckor med att sätta på klädseln pga fukt. Nu blir det inge godis o hamburgare i bilen inte! Katter - vad är det?

2009-09-24 @ 22:29:42
Postat av: Alex

Men åh, jag dör av kärlek. Vilken sötnos!

2009-09-28 @ 17:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0