Ibland blir det fart

Mari E på Hoppet hörde av sig idag - det är Hittekattens dag på söndag.
Sagt och gjort - det mesta av dagen har gått åt till att arbeta med eventuellt Öppet Hus på Hoppet på söndag. Det verkar gå i lås. Bra! Det gynnar katternas och djurens sak att vi visar att vi finns och vad vi står för. 

Så här står det i Djurskyddet Sveriges målsättning:

...."att alla djur får leva sina liv utan lidande och får utföra sina naturliga beteenden
."  

Just det. 
Musse utför sina naturliga beteenden hela tiden och bråkar som alla andra ungar och stökar och skitar ner. Ikväll har jag gjort en generalrengöring i och runt kattlådan. Jag fick mocka, helt enkelt. Det gör jag gärna! 

Tiger visar sig vara en mogen liten katt. Han står ut med att Musse biter honom i öronen!
 




Här sitter han och tänker ut mer bus




Sommarkaprifol tror jag den heter 

Godnatt!


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0