Och kromet blänkte i dess nos....



Vad säjs? Visst är den blankare? Om inte annat så ser ni på vattendropparna att det är yta på lacken! Och kolla fälgarna....

Insidan doftar rent. Jag fick en lektion när jag hämtade bilen - inte både tyg- och gummimattor på golvet. Tygmattor på sommaren och gummimattor på vintern.
Avråddes att sätta på klädsel. Nöter på den fasta klädseln. Blir väl noppor kan jag tro. Så klädseln säljer jag väl per annons.
Men på huven var det problem!



Det här ser väl fint ut. Men....vattnet mitt på bilden ligger i en skada på klarlacken, lacken har lossnat helt enkelt. Det beror på att huven lackades om för ca tre år sen, nej fyra år sen var det nog. Jag råddes att få hela huven omlackad.
Så får det bli. Annars blir skadan bara större. Plåtskadan som blev av Segos bil (smart parkerad) tyckte han att jag kunde vänta med.
Hur ska jag sköta den här lacken nu då? Handtvätt en gång per månad rekommenderades. Det kan Nordqvists sköta för 250 kr per tvätt. Det kan det vara värt. 


                                                   Snygg parkering



Det är exakt 170 cm mellan höger framdäck och gräsmattan. Ibland ännu mindre. Observera stolpen, inte tar man ut svängen särskilt mycket där inte.


                               Resultat av andras snygga parkering




Första kvällen hemma efter behandlingen.....värt att fotografera






Troligen den sista varma dagen den här hösten. Sol hela dagen och varmt i luften. Musse var ute och lekte i ett par omgångar. Och då mötte han Svarten!!!






                                                  Grizzlyn Svarten 



...men snäll innerst inne. 


                                         Här har vi en annan svart en



                                                    
                                                     Lälla är gottast




                         Jag blir också fali....som grizzly...brottas lådan....




                                                      Ojdå mlamla!



Det är inte utan att man saknar den lille Esso. Han har flyttat till veterinären Jenny. Där finns det en vuxen katthona. Hoppas att hon tycker om barn....
Ida och jag ska nog hälsa på Esso om några veckor. 

 
             

 

Kommentarer
Postat av: Mats

Må ju säga att ditt fotande blir bara bättre för varje (katt) bild, hi

Roligt att följa din blogg

2009-09-29 @ 00:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0