Paj med extra saltat smör - utan smör

Gjorde äppelkaka/paj och vaniljsås till arbetsmötet på Hoppet. Två kakor, vispgrädde i vaniljsåsen. MEN...i röran glömde jag att hyvla på det där extra saltade smöret över kakorna. Det kom jag ihåg efter nån km i bilen. Så dags då!

Dom blev lite kompakta och torra dom där kakorna, men vaniljsåsen blev bra. Ingen klagade i alla fall. Snällt.

Mötet blev bra. Vi var överens om alla viktiga frågor. Under kvällen blev det en bra "beställning" på katter, Tilda och Matilda kommer att flytta. Vi applåderade, så glada blev vi för att dom får flytta och framför allt för att dom får flytta tillsammans. Pratade med den framtida hussen, det var en klok karl som verkligen gillar katter.

Om jag förstod rätt så kommer Mysan med ungen Beda att flytta också, till samma hem.


Och Gösta ska till jourhem




RECEPTET på paj:

Vispa 2 ägg 2 dl socker tag inte fullt 3 dl mjöl
½ tsk bakpulver
lägg bär på smeten (äppelskivor)
tag osthyveln skär extra saltat smör över
grädda på mitten i 35 min

(175-200 gr)


OBS ta alltså osthyveln och hyvla över smör....glöm inte!




Godnatt! Till Hoppet imorgon för ett pass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0