Varför inte lite LAGOM nån gång??

En skitdag rent ut sagt. Alla dörrar på Golfen hade frusit fast, bakluckan fick jag skrapa upp. Snorhalt i backen och oröjt. Kallt som i ishelvetet. Hann inte elda förrän framåt fyra. Det har tagit tre timmar att få lite värme i huset. Veden är för fukltig så nu har jag satt igång byggfläkten. Rinner vatten på golvet runt pannan. När jag ska ge utekatten mat så kommer andra katter och äter upp alltihop, det som blir kvar blir ju bara is. 


       
           Nu har det kommit bra mycket mer snö än det var på dom här bilderna...


               


       


                


Och sen har vi omvärlden....nä allt det där orkar jag inte skriva nånting om.......Vad är det med folk? Lika bra att gå och sova....eldar ett tag till bara.

Har fikat med vörtlimpa som jag köpte på Lidl. Har tänkt baka lussekatter men får väl se om det blir nån energi över till det. 


       
                                                      Madde o Vickan  


       
                                                  Musse o Linn puttifnuttan


NÅNTING bra idag? Jo grannen som kör dundermaskiner, han röjde hela Skyttevägen ikväll, skrapade undan snön runt garaget och tog till och med snöplogkanterna till min o Segos infarter...vilken kille va. Ca 23 år och lördag kväll...
Hoppas att han gör vedbacke här till våren som han sagt. 


       
                                          Argbiggan Lucky säjer godnatt!  
                                              

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0