Efter sotarn

       
                       Mycket sot i hinken men nu är det bara att elda på igen


       
                                                   Månen över grannen


       
        Medge att det är fint med gnistrande snö.....imorgon får vi mer, det blir kul!!!


       


       
                                           Puttifnuttan Linn flyyyyyger.....


       
                        Dom vågar sig allt längre hemifrån (när matte är med) 


       
                                                         Hög svansföring


       


När jag kom hem på söndagkväll såg det ut så här framför bron. Usch. Har ett lo tagit Svarten? Men Svarten dök upp på måndan igen. Stackars katt som rivits så där....
Undersöktes noga av mina katter, förstås. 
 

       


       
                                                Utsläpp efter frukosten


       
                                   Kolla förmiddagssolen mellan träden....


       
                                       Vila på kvällen - Linn och Musse


       


På tal om kaminen - tror ni inte att eldkatten gjorde det till slut! Hoppade upp på den heta kaminen. Aj det gjorde riktigt ont, hon fräste, sprang sen på ovansidan innan hon hoppade ner. Var sen lite moloken länge efteråt. 


       
                        Här sitter hon på oeldad kamin. Innan hon lärde sig....


Nu börjar det blåsa därute, ser det på granens kulor och ljus. Man gruvar sig. Imorgon tänker jag inte röra mig ur fläcken, bara vara inne och elda. Så kattgräs, bära upp ved, göra ren kattlådorna, städa papper.

                                     Nä nu letar jag fram nån sommarblomma!

                   
                                      Det blev randiga rosen på Hällmyra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0