En massa snöbilder

Nu kommer det en massa snöbilder. Roligt att ha kvar till sommaren ifall man tycker det är för varmt....

Tre fördelar med denna vinter:
1) det är väldigt fint
2) det kommer inte att bli mördarsniglar till sommaren
3) det är vanligen varmt och skönt i huset för vedpannan går för jämnan


       
                            Lucky och Linn - varenda morgon samma sak...


       

Sa jag inte att den vajar så fint här om dagarna....Jag skulle ta ner den när det blev "varmare" än -10 grader sa jag också....men snön når upp till midjan (om man har nån) vid flaggstången. Jag SKA ta den nån dag. Likaså ska granen på balkongen ner.

På tal om snö till midjan - inatt var fyra rådjur här nedanför fågelmaten, dom äter frön och skrapar också fram äpplen. Granen lyste så fint på dom och här inne satt tre katter i mörkret och blåstirrade på dom. Sex öron rakt upp och blickstilla satt dom. Synd att man inte kunde fotografera...


       
                     Fredag kväll, plogkanten provisoriskt skottad än så länge



       
     Tappat räkningen på hur många gånger jag skottat upp till garaget (åt katterna)


       

Samma kväll placerades Musse på väggen i köket (foto Mari Ekengren). Fin bild från Hoppet, man ser den gröna väggen i bakgrunden och i ögonen avspeglas lysrören. Där under satte jag upp 40-talsblomhållaren (Tradera) och ljuslyktan Snöboll. 

                                                       Fortsättning följer 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0