Glömde.....

.....att det fortfarande är vinter, bara en vanlig januari. Men har blivit påmind idag. 


       
                               I morse. Nu har det kommit minst 1 dm till.


       
                   Musse tyckte att det var lite kul med nysnö, en stund i alla fall


       

Grått grått grått, snålblåst och grinsnö. Längst upp till vänster på fotot ser man dessutom hur rälig (= skånska) hängrännan ser ut. Högsta prioritet i sommar måste bli att måla hängrännor och stuprör. Man ser hur rosten börjar komma och dom flesta rännorna är inte rensade på år och dag. Vill inte byta ut mot plast.
Dom som är "kännare" tycker att dom här plåtgrejorna är det finaste som finns. Ja och varför ska man köpa nytt om det går att behålla det gamla? Det är min nya melodi.
MEN - då måste det gamla skötas! Projektet därefter blir fönstren, innan glasrutorna faller ut. Jag ska köpa mig en speedheater. 


          
                                   Här vare fart idag, jag har fyllt på igen


       
                              Musse tittar på kattbio - katt-avatar kanske?


       


       


       
                                Puttifnuttan tycker att det är T-R-Å-K-I-G-T idag

Lika bra att leta upp en blomma igen, istället för den där utblommade amaryllisen...


                        
                                                   Ros köpt hos Wij Trädgårdar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0