Nyfiken i en strut

       


Läste en dag om julmusttest i DN. Där fick Apotekarnes halvbra betyg. Det är i alla fall min favorit. Det stod också att många köper och lagrar till nästa jul för då är den ännu godare. 
Lidl:s julmust fick högsta betyg har jag för mig. Köper nog några såna också och ställer på lagring. 

Hur som helst.....gissa vem som var med ner i matkällaren? Lucky förstås. Hon är obotligt nyfiken. 


       


       

         Jag hade bara tänkt knäppa julmusten, men det blev lite större dramatik....


       
                                               Ahaaa, vad är det där då? 


       
                     Jag fick dra ner henne i svansen, hon är fortfarande sur


Undrar vad det är för ett hål. Ventilation kanske? Inga katter i matkällaren i fortsättningen. Och städas ska det. Fattas en planka i en hylla också.

Svarten är här. Det är jobbigt att få honom dit man vill, han springer ut och in - när han är inne vill han ut och tvärtom. Och han biter och klöser (varnar) när det inte passar honom. Nu gick han ner i källaren, hoppas att han lägger sig ett tag.
Kattlucka nästa, jag skickar efter en nu.

Det är farligt att leva. Igår pratade dom på nyheterna om alltför heta skorstenar. 300 grader brukar det vara, vid 600 grader kan det antända runt skorstenen. Och kaminer....det kan börja brinna under dom!! Då undrar jag hur dom kaminerna står?
Jag ska kolla brandvarnaren i alla fall. När kommer sotaren förresten. Kanske skulle ta och städa lite innan han kommer. Men det är kallt och otrevligt i källaren. 


       
                                                            Kaminen idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0