Rådhuskondis

Bilder från i somras. Efter tandläkarbesöket brukade jag BELÖNA mig med nånting sött och smarrigt från kondiset. Tandläkaren ligger i samma kvarter. Gick runt och fotograferade lite där inne. 


       
                                                     Då var det sommar...


       


       


       


       

Rätta mig om jag har fel - men visst var det den här manicken man spelade på tidigt 60-tal? Jag var så där 16 år, alltså 1960.


       
Då var det andra låtar....kommer jag inte ihåg en enda?....Alma Cogan...? Elvis. Äsch....glömt.


       


       


       


       
                                                     Vänlig och blåögd


       
                                                            Tack å hejdå!


                           Sen tog jag en runda kring Källgatan. Sommar......


       


       


       


       
     Sen träffade jag en hund och hans husse.....dom bilderna finns redan på bloggen.


     Ja det var då det. Nu ska det bli mer snö och sen kallare igen. Suck och godnatt!


Kommentarer
Postat av: algot

titta på min blogg,vad som låg mittemot

2010-01-24 @ 00:36:42
Postat av: algot

titta på min blogg,vad som låg mittemot

2010-01-24 @ 00:38:40
Postat av: Ulf B

Du var lite tidig vad det gällde jukeboxen som dom hade på Rådhuskondis . För på slutet av 60 talet närmare bestämt 67-68 var jag mycket på Tewes då fick dom där som satt på väggen, före så fanns det dom stora maskinerna som stod på golvet / Ulf

2010-01-24 @ 14:05:20
Postat av: Lillemor

Hej Ulf! Du har nog bättre minne än jag....eller? Men hör här då: Tiotusenkronorsfrågan i svartvit TV (slamkryparen osv) på lördagkvällar, Rådhuskondis hade TV på en hylla uppe i hörnet, spikat med folk. Jag var där en gång med förälder. Vilket år?

2010-01-25 @ 11:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0