Tid

                          

Om man planerar att göra vissa saker en dag så ska man dra ifrån 50 % så kanske man hinner allt. 
Kanske. 

Hör nu i radion nu att det finns ofantligt mycket plast i haven. Hemskt. När vi städade här ute så såg jag att det var väldigt mycket plastmaterial i skräpet, mer än metall eller trä. Och plastmanin fortsätter. Det händer att jag köper färdig lunchmat på Hemköp eller Ica Alen - då får man en plastbalja och den försluts med plastfilm i en maskin. Behändigt...men en massa plast går åt. Jag sorterar så mycket jag orkar men vart tar det vägen sen? Och plast görs av olja såvitt jag vet...


                           
                                                 Flugsnapparna matar för fullt


       
                                                 Flugorna gillar daglilja


Varit ute och tittat igenom hur det ser ut efter regnet imorse. Jobbat lite med komposten. Snusliljorna eller vad dom heter - orange - har slagit ut. Ska klippa på baksidan snart. Men först städa av köksgolvet, det liknar naturen där ute. 

Igår kväll var Ida och jag till Statoil och köpte varmkorv, glass, ostbollar, godis, cola. Det var smockfullt med folk där. Sen sitter vi i bilen och äter och tittar på raggarna och blöjtuffingarna som har druckit en massa öl och brölar allt vad dom orkar. Det är andra gången vi sitter där och glor och har roligt.  


                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0