Efter syndafloden

Det är vårdagjämning idag. Otroligt fint väder, varmt, och jag stod inte ut längre med att vara inne och tycka synd om mig själv. Förkyld eller inte - tog stavarna och klädde mig varmt och gick ut. Får väl ringa 112 om det kniper, tänkte jag.

Gick förbi hos Alexandra, Fredrik flyttade bilen och skulle röja snö efter takras. Han såg lite trött ut, hoppas att inte barnledigheten knäcker honom alldeles. Och nu ska dom snart flytta till större, bra för dom!

Drog vidare, tänkte kolla hur Hibovägen såg ut. Den var fin så jag gick ända ut till stugan. Otroligt lugnt och skönt i solen, bara lite fågelsång, porlande vatten och sus i tallarna....och inte svimmade jag heller. Men verkligt tacklad är jag fortfarande, inte alls frisk. 


       


Fotograferade lite när jag kom tillbaka. Känns som "efter syndafloden". Man får gå runt och kolla vad som är helt och vad som finns kvar. Trasiga träd. Hur blir det med takpannorna? Själv har man med nöd och näppe överlevt.


       


       


       
                Det gamla äppelträdet och den nya oxeln. Kolla den blå himlen!


       


       


         
                                    Närbild på vattenrinn och färgkatastrof 

       
                                                       Linn i favoritbusken


       
                                                Strimma Lovisa på barmark 


Host host nu ska jag vila och sen ska vi äta isterband med kokt potatis och rödbetor. Gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0