Lugn natt men vi är trötta

Efter medicineringen blev det lugnt här och vi somnade allihop. Idag är det tråkdag, tråkigt väder och man kan inte göra så mycket med tre strutkatter i huset. 


       
                   Suddig bild på dimmig Strimma Lovisa - men mycket bättre idag


       


       
                                             Vädret igår eftermiddag 


       
                                                På tal om den här...

...Alexandra kommer och fotograferar målningarna av Mats idag. Om hon orkar, ser på hennes blogg att dom jobbar intensivt med nya lägenheten nu. Målar målar målar. Jag tänker att "kan dom så kan väl jag" - finns mycket målarjobb här också och det är ju egentligen inte svårt, bara att sätta igång istället för att grunna ihjäl sig. Eller hur. Målartvätt, spackel, sandpapper. Eventuellt grundfärg och sen färg. Numer finns det smårollar om är bra till köksluckor och liknande.  
Jag ska nog börja med att få färg på entrén, dvs bro och ytterdörr. Det ser ju för j-igt ut som det är nu!


       


       
                           Troligen 2 maj 1968 PLING PLING PLING PLING ! ! !
Nu är den lite rostig och jag vet inte om den kan plinga längre. Det kan man väl kolla.


       
                Detta är den 30 mars - i påskhelgen ska det bli vårväder säjer dom

                  Nu har jag diskat och det brinner i kaminen. Dags för middagslur.         

       

Kommentarer
Postat av: mats

ja just ja..så såg den ut...har hängt med ett tag..sparas...måla är ju rätt kul ;-)

2010-03-30 @ 23:34:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0