Nu tar vi en paus

       
                                        Morran nedbäddad i realakan från Jysk

Nej nu är det för rörigt (har varit hela vintern) så jag ska stoppa lite innan jag bloggar mer. Men största anledningen är att fotona som jag lägger in har börjat att ersätta gamla foton i programmet så jag är rädd att bilder förvinner innan jag lagt över dom på USBt.

Det börjar i alla fall att kännas vårlikt....ljuset är härligt och nu ska det bli varmare igen. Jag längtar ut. Förkylningen höll på att knäcka mig men jag lever än. Asfalten är framme på Skyttevägen. Undrar om bina överlevt. Det börjar liksom "koka" överallt. Rådjuren får mat länge än. Mo kvarn säljer kross har jag hört, kollar det sen. Katterna är ute i timmar. Nu blir det steriliseringar på löpande band, börjar på måndag (jobbigt). Tiger har också varit förkyld, vi har nyst ikapp.

Pappershögarna börjar liksom snön att smälta ihop. Jag har köpt en orkidé och två streptocarpus, heter dom så. Städar grundligt en bit i taget. Snart är det utesäsong, då får man inte tid med sånt. Skulle vara skönt att ha lite fint till påsk. 


       
                                  Plötsligt blev dom vuxna...ser det ut som
                   Mollie ska heta Mollie Lillemor Petterson, fint namn tycker jag :-) 

Vi får väl se när jag kommer tillbaka här - kanske efter bara några dagar....för det är kul att fota och lägga ut bilderna här. Roligast har nog jag. 


       
                                  Linn smyger på lillbocken, Måns tittar på

Faktum är att rådjuren jagar katterna. Strimma blev jagad i djupsnön (bilder kommer nån gång framöver) och Linn jagades en gång upp i trädet här. Ser verkligen roligt ut. 

Nu ska jag sortera papper inför mötet med konkursförvaltaren Jiback på måndag (om Hoppet). Ska bli  S K Ö Ö Ö N T att bli av med den surdegen. 
                                                           
                                                             Hejdå så länge!  


Kommentarer
Postat av: Alex

Men HUA vilken bild!

2010-03-28 @ 16:19:30
URL: http://lundgrenalexandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0