Vår på väg

       
                         Man börjar se gärdesgården - så här såg det ut idag


       
Hur kan en sån här söting låta så FULT, och HÖGT?? Marskatt. Vi andra får snart spader.


       
                                                               I full blom


Snart kan man tänka på trädgårdsarbete, men bara tänka. Träffade Margit Backlund på ett möte och passade på att fråga henne om Bergviksäpplet. Hon har jobbat med att få fram träd att plantera. Nu säljs dom på Mobacke, jag ska köpa ett har jag tänkt.
Hon berättade också hur man kan "laga" äppelträd med stora hål i: en blandning av blålera, brunnen kogödsel och åkerfräken. I vilken sammanättning vet jag inte men det ska jag ta reda på. Ska också kolla upp hur man kan göra med dom snöskadade träden.

Ja så gick det en dag igen, en dag närmare vår. Ljuset framkallade en viss arbetslust, hoppas den håller i sig från idag och framåt för här finns det jobb att göra! 


       
                                                    Vårljus in i rummet.... 


                     
                                                  ...och nu ska den väck!

Kommentarer
Postat av: mats

Naivistisk konst på väggarna är inte så tokigt...snyggt

2010-03-14 @ 21:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0