Tji koja

Äntligen lite varmare. Sovmorgon och sen kom oväntat besök. Så blev kojan riven och granen fälld. 

       


       


       
                                                        Fin scilla i backen


       
                                                     Mycke spik var det


       
                                       Karavan - smutsig Golf längst fram


       
                                                       Lucky jäser i solen


       
                                                  Fin korsvimpel va?


       
                                     Kojan och granen borta och Golfen ren


Medan Sören rev och sågade var jag in till Nordqvists Bilvård och fick Golfen handtvättad 250 kr. Det var det värt. Dom tog ut mattorna och rengjorde dom också. Imorgon ska jag städa resten. Bra att ha batteriladdad dammugare då... Kolla fälgarna, nu ser man hur dom ser ut!
Till hösten ska jag ta lackbehandling igen, uppföljare till den stora förra hösten. 


       
                                                     Två snygga kärror


       
               Lön för mödan i höstas då jag satte massor med lökar på framsidan

En bra dag förutom lite gubbgnäll från granne. Camilla och Ida kom och vi fikade hos Eyvind. Nu är Ida kvar hos pappan på Lötgärdesvägen, på fredag är det kalas för 13-åringen. Hon hade varit på Norrtullsskolan och tittat idag.
När jag gick där hette den Centralskolan (jag gick där klass 3 och 4), Mats har gått där och Alexandra också?

Hoppas det blir jobbarväder imorgon. Förkylningen håller i sig men lite ska man väl kunna göra...
                                                                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0