Loppis

Här är det full huggning. Och nu är det vinter igen och då ska det skottas. Eldning varje dag. Men leve kattluckorna....jag behöver öppna dörren bara när jag själv ska ut eller in. När jag ska mata utekatten Shady så stänger jag bara utgången på luckan i källardörren.

Igår var jag på alu-center i Marma, där var det julmarknad, jag och Maggan från Vreten sålde kakor o godis för Bill & Bull. Vi gjorde en bra dagsförtjänst. Men gissa om jag kom hem med nåt från loppis...


       

Jaja vågen hade jag sen förut, men don pedro och plastgrejen köpte jag igår. Och två juldukar. Kunde inte låta bli. Tänkte använda don pedro (från 60-talet säjer dom) och brygga katte, men glasen är enligt uppgift så sköra så jag tror den får stå kvar i stringhyllan....fin va? Det var första bryggmojängen säjs det. Själv kokade jag kaffet länge när alla andra bryggde.

På marknaden blev ett par intresserade av Lisa så jag har skickat fler foton på henne idag. Vi har ju alltid med oss en tavla med katter som behöver hem.

Börjar skymma lite redan...ska hänga ut talgbollar. Köpa mer fågelmat imorgon. Ett rådjur var här för några dagar sen.

                                                              Bull hälsar!


               

Kommentarer
Postat av: Millan

Vad roligt att det gick så bra med försäljning och kattpresentation. Jag hade en sån där Don Pedro en gång i tiden och det blir fantastiskt gott kaffe i dem. Det är väl inte skörare glas i de där än i andra kannor, problemet är att du inte får tag på ngn ny om den går sönder......men med tanke på hur gott kaffe det blir undrar jag om jag inte skulle ha testat ändå, hmm?! //Millan

2010-11-22 @ 07:52:14
URL: http://segeraker.blogspot.com
Postat av: Lillemor

Nu har jag hittat en annan mojäng i skåpet här, troligen ungefär samma princip, med glasväggar och fjäder. Kanske skulle pröva den istället.

2010-11-29 @ 21:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0