Kattlucka - äntligen!

Otroligt men sant, kattlucka är monterad. Nu kan dom gå ut o in här som dom vill (om jag inte stänger den). Den sitter i dörren ner till källaren och källardörren där nere kan vara öppen utom på vintern.
Det har varit en väldigt rännande och öppnande och stängande här sen det blivit lite kallare - i somras hade jag ju öppet hela tiden. Nu gäller det att dom lär sig den nya vägen. Det går nog snabbt skulle jag tro. Några har redan passerat men då har jag öppnat luckan åt dom. 


       
           Man kan stänga den, öppna från båda håll, öppna från ena hållet. Smart! 


Det har varit en trött dag, men nu är jag magnetiserad i alla fall, magnetröntgen i Hudiksvall. Inte för att jag tror att det är nånting men bra att bli besiktigad i alla fall. 


       
              Det var fler som hade en trött dag - Puttifnuttan och Klas Klättermus 


       
                             Klas har en väldig förmåga att bli kompis med alla


       
                                   Och här ligger han och vilar. Skön kudde!


               
                    Undrar om jag hinner tvätta några fönster före vintern? 
           Är det förresten höstdagjämning idag, tyckte jag såg det nånstans.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lika kattlucka som mig:-)....fast min är inte så fin, snart utnött känns det som..men skulle aldrig vilja vara utan den..3 kattluckan är vi inne på nu..Så har ränns det, dag som natt..Pust..

2010-09-23 @ 19:49:42
Postat av: Bodil

Oj, det var jag som gjorde inlägget ovan:-)

2010-09-23 @ 19:50:18
Postat av: Lillemor

Jo jag anade att det var du...och så får man in råttor också va

2010-09-23 @ 20:59:39
Postat av: Bodil

Japp, råttmagar har vi lite varstans i huset, å rätt ofta nån levande lite mus eller ödla..Å råttor äts under vår säng nattetid,...Lovar man blir inte hungrig av det knastrandet, vid den tiden på dygnet...Men jag slipper släppa in å ut katter..Det är värt allt:-)

2010-09-23 @ 22:09:50
Postat av: Mari

Ja det stod i almanackan att det är höstdagjämning idag :-)

2010-09-23 @ 23:11:44
URL: http://www.mariekengren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0