Utsikt från ett kontor

Det här är mitt nya kontor...och Kuriren skriver om sotarens affärer...hur går det nu, får man inte sotat nu då? Och vem ska kolla skorstenen här när det är dags för köksspis? Jaja, det ordnar sig väl. 


       


I lördags var det Ljusne och loppis. Regnet hängde i luften men det kom bara några droppar. 


       
                                        Vattentornet på västra berget


       
                                    Ljusnes forna affärsgata - Nygatan?


       


       
I bakgrunden Björkbacka servicehus - det första ålderdomshem som byggdes om. Eva Hillström ordförande i styrelsen, jag var tjänsteman. Jobbigt var det för folk var arga.


       


       
    Jag körde fel (skulle ta närmaste vägen), Gunilla hade redan börjat när jag kom


       


       
                            Oj va grejor!! Två av tavlorna köpte jag åt Mats.


       
                                                 Busiga hundar utanför


       
                                                 Ni tycker väl om katter?
                                                               Godnatt

Kommentarer
Postat av: Bodil

På Nygatan i Ljusne har jag bott...Fast det är ca, 35 år sen...I arbetarlängerna, som revs för många år sen..

2010-09-16 @ 14:27:29
Postat av: L

Jag kommer ihåg längorna, visst låg dom efter vägkröken där framme? Röda låga.

2010-09-16 @ 20:46:32
Postat av: Bodil

Ja, flera längor, röda låga....Utan dusch, enbart toa...Den längan jag bodde iden bodde även oxå Sigurd Älg..En härlig männsika med glimten i ögat..Denna länga revs för plats för Hälsocentral, om jag minns rätt...

2010-09-16 @ 22:36:04
Postat av: L

Jaha bodde han där, jag kommer ihåg Sigurd..alltid först i 1 maj-tåget och domderade...

2010-09-17 @ 00:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0