Novemberkaktus o massa katter (på svenska: och en massa katter)

Fortfarande flera grader varmt - 15 november - men kallt inatt, is på bilen. Novemberkaktusen tänker blomma på rätt tid. 

       

Dags (för länge sen) att sätta in dom innanfönster som inte redan är på plats. Och köpa fler kaktusar, här finns ju tre fönster åt väster. Dom verkar trivas bäst i det väderstrecket. På övervåningen är rummet dessutom oftast svalt, som gångna tiders kammare (ouppvärmt finrum). Hette det kammare? Där hade dom förr i tiden palmer, rumsgranar och kaktusar. Rumsgran är väldigt fint, men dom är svåra att klara. I Åsgårdens aula finns det en stor en (inte en men gran). Den var där redan på 80-talet. 


               
                                                              Tusse


               
                                                   Argbiggan Lucky


                
                                                              Trisse


                
                                               Snygg morsa: Madde


               
                                     Madde och Texas - kolla in tårna! 


       
                                     Sällskap vid datorn - Musse från Hoppet


Ja detta var dagens skörd. Snart kommer det nya zoomobjektivet. Blir spännande. Igår när jag var ute i trädgården o fotade så saknade jag verkligen detta. Många fina motiv - på avstånd ja.

Hejdå, nu måste jag ta itu med andra saker. Skriva, diska, städa, ringa. Snart är all pellets under tak, men det är inte jag som bär in den. Ikväll och imorgon blir det pass i katthemmet igen. I en anmälan till länsstyrelsen (anonym förstås) påstås att vi inte sköter katterna på 2-3 dygn ibland. Kyss då mig i arsl-t! Ursäkta.
Jag skulle vilja påstå att det inte finns många katter som har det bättre än dom som bor i Bill & Bulls katthem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0